Sedíme s klientem a já slyším něco, co jsem nikdy neslyšel. Chyběl mi "harmonogram". Co tím slovem myslel? Ne, co se kdy bude dělat, ale jak se vlastně "vaří audit". Nikdy mě nenapadlo, že vlastně klient neví, že se třeba opakovaně vracíme k již uzavřeným oblastem účetnictví, že auditorskou práci děláme v "blocích", které na sebe navazují, že ... je toho dost a dokud se nám obraz o účetnictví klienta neposkládá jako puzzle, naše práce nekončí.
Tak jsem si řekl, že vytvořím nějakou heat mapu auditu i to, že v rámci zahajovacích prací jí vždy s novým klientem projdu. Jsem vděčný, že mi svůj pocit klient řekl, že mi navedl, co dalšího by se měl klient, který prostě vědět nemůže, dozvědět. Raději než, že "něco mi chybělo", budu, doufám slyšet "jsem rád, že jste mi to vysvětlil".