A zase to frčí… Přebíráme vedení účetnictví klienta…
Potřebujeme nejen všechny účetní sestavy minulého období, tedy obratovou předvahu (i v PDF), účetní deník a dokladovou inventarizaci v Excelu (i její přílohy v PDF), ale i všechny smlouvy klienta, které měly být zveřejněny ve sbírce Obchodního rejstříku, ale i všechny další dodavatelsko-odběratelské smlouvy, výpisy z ODU, konfirmační dokumenty … a spoustu dalšího. Něco má, něco shání. Každopádně se vším pracujeme, ověřujeme, že převzatá „čísla“ jsou správná.
Jak už to bývá, nikdo není dokonalý. Střílím jak do vlastních řad, tak do předchozí účetní, ale i do klienta (přiznejme si, kdo má ve firemních dokumentech úplný pořádek?)… Něco je dobře, něco bude potřeba opravit. Jak to je v té písničce „poradíme, posloužíme …“, přece tam nenecháme chyby minulých let. I tohle je naše práce.
Sejde se rok s rokem a v roční závěrce (a to nemluvím o mezitímních a mimořádných) ty podklady budeme potřebovat a tedy ta práce, co s nimi máme dnes, se zúročí. A jak to vnímáte Vy? Stejně? Pak se s Vámi rádi seznámíme ☺